--
0

Lektionen gick hur bra som helst, efter min lärares kritik i tisdags (hade besökt oss för att se hur vi håller på med lektionerna under VFU:n) bestämde jag att vara mer sträng och börja med att säga till alla elever att inte starta sina datorer om jag inte säger till. Jag fortsatte med att säga att idag är det deadline och vi måste vara klara med bildspelet och webbsidan! Jobba hårt för att ni är bra, visa det! Därefter sa jag till eleverna att gå in på http://www.bildspelbilder.weebly.com/ där jag hade skrivit dagens uppgifter och be dem läsa introduktionerna. Allt gick bra och jag måste säga att vi vara klara i tid! Har bifogat en fil med elevernas lösningar till dessa två uppgifter: Ni hittar den här

Uppgifterna gjorde så att alla elever diskuterade med varandra för att kunna komma fram till en lösning. Det fanns en eller två elever som gjorde andra saker som att vara med på facebook osv. Då sa jag att alla måste ta ansvaret och lösa dessa uppgifter. Dem andra är inte dumma som ska göra andras uppgifter eller? Det står att ni ska jobba TILLSAMMANS. Som sagt jag trodde inte att vi skulle vara klara inom en timme men JA vi var klara efter en timme! Jag såg att efter 5 minuter började alla jobba och dem hade suttit så nära som möjligt med varandra för att kunna prata och komma fram till en lösning.

Tack för en bra dag!

No Response to "Torsdag (vecka 3)"

Skicka en kommentar