--
0

Man lär sig bäst genom att praktisera. Så är det för mig och för många andra. Teorin är viktig och behövs som grunden, men utan praktik händer det inte så mycket. Det är där man får chansen att prova dem teoretiska kunskaperna och hitta sig själv. Det är genom praktiken som man får större självförtroende, blir starkare men framför allt får smaken av det riktiga livet. Visst? Därför vill jag säga tack till Tina som gav mig och några av mina klasskamrater chansen att prova dessa teoretiska kunskaper, genom att ha webbsida och bildredigering lektioner med hennes elever (årskurs 7). Men framför allt vill jag tacka Lisa och Åsa (lärarlyftarna) för den stora utmaningen som dem gav till mig, att ha två lektioner med 30 stycken "data- okunniga" lärare där alla skulle skapa sin egen blogg (Lisas och Åsas kolleger). Genom dessa lektioner fick jag framför allt betydligt större självförtroende, blev starkare som person och vågar mycket mycket mycket mer (t.ex. jag visste från början att Lisas och Åsas rektor skulle vara där samt att det fanns några negativa lärare, negativa med dagens lektion och uppgift.)

No Response to "Man lär sig bäst genom.."

Skicka en kommentar